W jaki sposób się podpisać? Nazwy w sieci

Wkraczamy na dość grząski grunt, ponieważ mimo że wiele osób o tym wie, to okazuje się, że jednak nie do końca tak jest.

Jeśli tworzysz swoje miejsce w sieci i masz coraz więcej czasu, więc postanawiasz dodać w odpowiednich odstępach czasu Facebooka, Instagram, Linkedinn i co tylko chcesz, to koniecznie musisz pilnować tego by nazwy te były takie same.

Dlaczego?

Jak cię ktoś ma znaleźć, jeśli tu będziesz Anną, gdzie indziej Wiktorią, a w jeszcze innym miejscu Manią? No jak? Tylko osoby, które cię znają będą wiedziały, że ty to ty, bo to przecież wszystkie twoje imiona lub akurat takie ci się podobają.

Wszędzie musisz być tą samą Anną.

Wtedy masz pewność że jeśli ktoś będzie cię szukał na Facebooku, to na pewno cię znajdzie. W przeciwnym wypadku ludzie będą się zniechęcać, odkładać decyzję na później lub pójdą do konkurencji, gdzie wszystko jest dla nich jasne i przejrzyste.

Kiedy zakładałam bloga o nazwie Kwadratura Słowa, to poza własną domeną założyłam również Facebooka oraz Instagram o takiej samej nazwie.

W przypadku Biurowych Spraw postąpiłam podobnie. Strona na której aktualnie jesteś nazywa się Biurowe Sprawy. Do tej strony powstało również konto na Facebooku o tej samej nazwie.

Nazwy są bardzo ważne.

Szukając kilka razy konkretnych osób na Linkedinie spotkałam się z tym, że osoby będące na stanowiskach, które dla niektórych są jedynie niedoścignionym marzeniem zamiast swojego imienia i nazwiska w linku mają ciąg cyfr. Wygląda to nieprofesjonalnie. W przypadku Facebooka, też się z tym kilka razy spotkałam jednak nie jest to już aż tak popularne.

W takich przypadkach jest to proste. Jednak co w przypadku filii? Sprawa również jest bardzo prosta. Jeśli każde miasto ma swoją osobą podstronę, to wystarczy dodać do nazwy marki nazwę miejscowości. Dobrym przykładem jest Vogue czy DPD, które mają nie tylko filię w tym samym Państwie ale i na całym świecie.

Oczywiście możesz sobie spokojnie linkować do swoich innych miejsc w sieci. Nie ma najmniejszego problemu. Ja też tak robię jeśli zajdzie taka potrzeba.

Jeszcze jedno!

Imię i nazwisko. Często, a z każdym dniem coraz częściej spotykam się z tym, że na Facebooku chcą swoją markę osobistą tworzyć osoby, które mają fikuśne zdjęcie z bajki lub z kotkami, a zamiast swojego imienia i nazwiska mają jakąś dziwną kompilację, która działa na ich niekorzyść. Dbaj o swoje konto.

Wiele osób sprawdza swoich potencjalnych współpracowników. Taka prawda i nic tego nie zmieni, więc poza nazwami swoich miejsc w sieci zadbaj o odpowiedni wygląd, bo wszystko w życiu ma znaczenie.

Na koniec przyszło mi do głowy, że przecież wysyłając do kogoś wiadomość e-mail przecież każdy z nas się podpisuje, a przynajmniej powinien. Poza tytułami, adresami i numerem telefonu wpisujemy swoje imię i nazwisko.

Czy się mylę?

Dodaj komentarz